Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se točí film za 48 hodin - Chvíle pravdy

Neděle 30.9. Jsem vzhůru asi od 6:00 a myslím na ně, do kolika asi točili, jak se vedlo, jestli se Cagil alespoň trochu vyspal, co asi dělají. Celý den napjatě očekávám, kdy se ozvou, není hodina, kdy bych nemyslela na to, jestli už se stříhá, jestli klapl zvuk, zda už dělají titulky, vypalují, jedou na místo. – Ráda bych zavolala a podpořila je, ale raději nevolám, nechci rušit, jen posílám podpůrnou sms.  Přichází odpověď , že se snaží…

Ve 20:00 pořád nic a tak píšu další sms, doufám jen v to, že jsou v pořádku a ano, trochu i v to, že to zvládli. Volá Cagil, nestihli to o 8 minut… Ačkoliv běželi z Vinohrad s otevřeným notebookem, kde se zuřivě film vypaloval. Víc prý napíše zítra, je toho na něj moc.

Druhý den mi přišl od Cagila email se zevrubným vysvětlením a popisem nedělního dne:

Dokončil jsem sestřih z filmu (bez zvuku) kolem 12:00. Film měl 8 minut, ale maximální limit byl 7. Tak jsem dal titulky ještě  před konec filmu – na ně byla také  1 minuta.

Pak jsem procházel a čistil všechny naše hlasové nahrávky. Byly dobré. Kolem 13:30 jsem začal přidávat hlasy k videu, ale  tenhle bod nám nevyšel. Ničí zvuk nesynchronizoval s videem. Bylo to buď rychleji, nebo pomaleji. Do 15:30 jsem se snažil, aby odpovídaly, ale stihl jsem  dokončit jen první scénu. V tomto okamžiku jsem pochopil, že takhle ten film nedokončíme...

Ale nechtěl jsem zklamat nikoho z vás, to by bylo velmi špatné... Tak jsem šel do toho s jediným řešením: Použil jsem zvuk z kamery - stojí opravdu za hovno, ale nebyl jiný způsob…

A pak přišel další problém: Irmakova a Erdemova čeština... protože se moc nestarali při nahrávání o výslovnost (protože zvuk s perfektní výslovností jsme už přeci natočili předem!), nebylo to tak dobrý. Ale teď se to muselo použít... A bylo to 16:00... Takže, změnil jsem i název filmu: Santa se učí česky -  když to takhle lidi uvidí, automaticky nebudou očekávat, že by Santa mluvil dobře česky - není to dobré, ale zkrátka výmluva...

V 18:45 jsem skončil titulky. Pak jsem musel vypálit soubor v notebooku, což trvá asi 20-30 minut. Takže jsme s Lisou vzali notebook azatímco se to vypalovalo,  šli jsme do Chapaeu Rouge s notebookem v našich rukou... (Když nám v pátek vyprávěli, že se tohle někomu stalo, hodně jsem se tomu smál a totéž se teď stalo mně. ) Vypalování se dokončilo,  tak jsme začali kopírovat soubor na USB, a pokračovali v chůzi. V 19:26 jsme byli před Chapeu Rouge, ale do zkopírování zbývalo 10 minut...

Každopádně jsme to nemohli předložit včas... Ale to už je jedno, s tímto amatérským zvukem by  bylo nemožné vyhrát .. Ale příští týden stejně náš film promítnou. Budeme v kategorii "Cena diváků“.

Do kina jsme se bohužel nemohla jít podívat, protože jsem dva dny po natáčení letěla do Turecka, ale Hanele s maminkou si to nenechaly ujít.

A jak to viděla maminka?

V 56 letech a díky tomu, že obě dcery šly do „nějakého projektu natoč snímek za 48 hodin“ jsem se ocitla na promítání dokumentův Lucerně. Byl to pro mne silný zážitek a to nejen proto, že uvidím své dcery „na plátně“, ale i pro jedinečnost té chvíle. Ve svém věku jsem poprvé seděla v Lucerně! Byla jsem tam na obě promítání od 18.00 hodin až do vyhlášení výsledků – vůbec mi nepřišlo, že sedím vkině 5 hodin! A nemůžu říct, že by se mi nějaký dokument nelíbil, každý měl „své kouzlo“. Některé se mi líbily velmi, pro svůj vtip. Nejvíce mne překvapilo a myslím, že nejen mne, když při odchodu z kina se k mé mladší dceři přiblížila asi 30 letá paní a povídá: „Váš snímek se mi moc líbil.“

Když se mne kamarád ptal asi za měsíc na výsledek, říkal, že má známou, co byla v jiné týmu a oni to taky nestihli a všichni to pěkně obrečeli. Musím přiznat, že my to neobrečeli, asi jednak únavou nebyla na slzy síla a taky celý ten proces byl prima. Navíc pro mne bylo novou  zkušenost i hrát se ségrou, což bylo to moc fajn a výsledek, když jsme ho viděla, taky nebyl tak špatný, takže mi ni nepřišlo třeba plakat. – No, posuďte sami: https://www.youtube.com/watch?v=RfqCVblYcRA

A navíc, příští rok do toho půjdeme určitě znovu, už víme víc než jsme věděli, takže se jen tak lehce nevzdáme!

Autor: Olga Daskin | neděle 27.1.2013 18:10 | karma článku: 4,50 | přečteno: 264x
  • Další články autora

Olga Daskin

Óda na práci

Pátek večer Elí: „Mami, když mám opravdovou peněženku a v ní ty kartičky (permanentka na vláček na Žofínském ostrově, karta do petcentre) a hodně peněz (15,- Kč), tak to už bych mohla být opravdová maminka, že jo?“

13.12.2015 v 16:55 | Karma: 11,68 | Přečteno: 349x | Diskuse| Osobní

Olga Daskin

Den jako vymalovaný

Je krásné se ráno vzbudit do modré oblohy a svitu slunce, slyšet ve dvoře ptáky zpívat a na okně vidět všechno kvést.

7.5.2015 v 21:47 | Karma: 6,84 | Přečteno: 167x | Diskuse| Miniblogy

Olga Daskin

Slabost

Ačkoliv si moje děti myslí, že maminka je něco jako polobůh nebo přinejmenším chodící wikipedie, jsem pořád jenom člověk a mám dost slabin. Jednou z nich je bezesporu slabost pro červený hrnek s bílým vnitřkem a nápisem Nescafé.

1.7.2014 v 7:58 | Karma: 11,63 | Přečteno: 517x | Diskuse| Letní povídka

Olga Daskin

Turecký deník - šílení poprvé

Zatímco v poklidu večeříme v kuchyni a děti si malují v obývacím pokoji, přijde do kuchyně Elí, aby nás sdělila, že Erdík je celej počmáranej – „Takhle“, ukazuje po obličeji, „je celej červenej.“ Za chvíli se přichází Erdík sám pochlubit – červenou barvu má po celý puse a bradě – odkládním se ledabyle od stolu a ptám se ho: „Není to krev, že ne?“, načež z dosavadní úrovně lenochoda přejdu do tempa závodního chrta a v pikosekundě mu stírám tu krev z obličeje a snažím se najít zdroj krvácení.

11.6.2014 v 12:44 | Karma: 13,02 | Přečteno: 1169x | Diskuse| Cestování

Olga Daskin

Můj otec je veverka

Fakt. Vlastě jsem to nevěděla celých 35 let, až dneska mi to maminka pověděla a přitom to bylo jasný už dlouho. A začalo to tak nevinně.

20.12.2013 v 7:45 | Karma: 10,59 | Přečteno: 505x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Rakouské Zelené do eurovoleb povede mladá aktivistka. Je nezkušená a lže, zní

18. května 2024  11:55

Lídryně kandidátky rakouské vládní strany Zelení do Evropského parlamentu Lena Schillingová se od...

Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  11:42

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 941x
Vystřídala jsem řadu profesí – od učitelky v mateřské, posléze střední škole, konzultantky na Lince bezpečí, koordinátorky a manažerky vzdělávání dospělých, občasného lektorování pro učitele a vedení adaptačních soustředění pro studenty prvních ročníků středních škol, vytvářela jsem a tutorovala e-learningové kurzy. Většinu z toho najednou, jinak bych se asi nudila. Abych se nenudila ani na mateřské dovolené, narodila se mi dvojčata. Dlouho jsem psala jen pro své známé – baví mě zachycovat ta kouzla okamžiku a jedinečnost zážitků, na které by se jinak zapomnělo, či si jen tak rovnat myšlenky – až mě přesvědčili, abych si založila blog.