Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se točí film za 48 hodin – Kick off/Výkop

Pátek 28. 9. 18:00Před v Chapeau Rouge je plno skupinek nedočkavců, kteří už chtějí vědět, jaké je zadání a co nejdřív se do toho pustit. Dozvídáme se, že týmů, které se letos přihlásily je 31, tedy o deset víc, než v době, kdy jsme se hlásili my a ještě více než loni. V 18:30 se pomalu začínají losovat žánry – v nabídce je jich dost – předem nás děsí např. western, muzikál či rodinný film, ani z romance bychom nebyli nijak odvázaní.

V 18:47 známe žánr – komedie! Mám takovou radost, že zařvu, jako když jsme v Naganu dali poslední gól. Ne tak všichni zúčastnění - asi 4 týmy se dohodnou a místo vylosovaného tématu si jdou raději vytáhnout tzv. divokou kartu – tedy jiné zadání, přičemž na výběr mají z ne zcela populárních žánrů – riskují např. western či historický film – ten je vylosován hned dvakrát.
Dál se dozvídáme, že povinnou rekvizitou, která se ve filmu musí objevit je prstýnek, povinná věta, která tam musí zaznít je: „Říkali mi kapitán“ a postavou Daniel/a Černý/á, personální stylista/ka.
Cagil nám dává první instrukce – jde do kanceláře vybrat a zaplatit hudbu k filmu, u něj doma se máme sejít asi za dvě hodiny. Jdeme se tedy najíst – to ještě netuším, jak správné to bylo rozhodnutí a že celý další den nám bude převážně kručet v břiše (v tom lepším případě, v horším jsem snad poprvé zažila křeče do žaludku). Jídlo je ale výborné, nálada jakbysmet.

21:45 Potkáváme se u Cagila, kde je ještě kamarád Saneesh dokončující svůj první film v rámci jiného festivalu majícího 72 hodin (tak moc?! Napadá mne okamžitě). Jsem ráda, že ho vidím, dlouho jsme se nepotkali. Má to ale malý zádrhel – Saneesh pracuje na počítači s českou klávesnicí, takže mi nabízí pro překlad jeho počítač. MacBook od Applu. V životě jsem ho nedržela ani v ruce a teď na něm mám překládat scénář, to je holt život, říkám si a snažím se s ním skamarádit, leč poněkud marně.

22:45 Cagil přináší první verzi scénáře – vysvětlí stručně příběh a dodává, že nebudu jen překládat, jako Turek je schopen napsat dobrou komedii jedině v Turečtině, nikoliv anglicky a už vůbec ne česky, takže je třeba se na to dívat kriticky a změnit slova, věty, které v češtině nejsou moc k smíchu, nedávají až takový smysl. Dává mi první scénu a pouštím se do toho. Je to spíš boj kdo z koho, přičemž na celé čáře vyhrává MacBook. Ale nevzdávám se jen tak a bez „hacku a carek“ překládám a vymýšlíme se sestrou jiné varianty vět či jiných vtipností. Uložit soubor ale už musí po každé scéně Saneesh, to nedáváme ani já ani Cagil.

23:00 Jsme v půlce scénáře a v přestávkách mezi překladem (scénář dostávám postupně po jednotlivých scénách) si děláme všichni poznámky, co je třeba zítra donést za kostýmy, rekvizity a další propriety.

01:05 Je to hotovo, hurááá!

01:10 Volá mi maminka, která doma hlídá děti, zda přijedu na noc domů – sdělují jí, že musím, neb je třeba druhý den přivézt spoustu věcí od nás z domova a už čekám na taxík.

02:00 Tedy půl hodiny po té, co jsem se konečně dostala do postele se budí s řevem: „Mlíčko, mlíčko!“ syn, jdu dělat mlíko, přenést ho k sobě do postele a myslím na to, co bude zítra.

04:20 Budím se, nemůžu spát nebo snad dospat?!

06:30 plus mínus tak nějak usínám, aby mi v 7:30 zazvonil budík. Všechno připravit, sbalit, nic nezapomenout a vyrazit!

Autor: Olga Daskin | středa 3.10.2012 15:51 | karma článku: 7,36 | přečteno: 416x
  • Další články autora

Olga Daskin

Óda na práci

Pátek večer Elí: „Mami, když mám opravdovou peněženku a v ní ty kartičky (permanentka na vláček na Žofínském ostrově, karta do petcentre) a hodně peněz (15,- Kč), tak to už bych mohla být opravdová maminka, že jo?“

13.12.2015 v 16:55 | Karma: 11,68 | Přečteno: 349x | Diskuse| Osobní

Olga Daskin

Den jako vymalovaný

Je krásné se ráno vzbudit do modré oblohy a svitu slunce, slyšet ve dvoře ptáky zpívat a na okně vidět všechno kvést.

7.5.2015 v 21:47 | Karma: 6,84 | Přečteno: 167x | Diskuse| Miniblogy

Olga Daskin

Slabost

Ačkoliv si moje děti myslí, že maminka je něco jako polobůh nebo přinejmenším chodící wikipedie, jsem pořád jenom člověk a mám dost slabin. Jednou z nich je bezesporu slabost pro červený hrnek s bílým vnitřkem a nápisem Nescafé.

1.7.2014 v 7:58 | Karma: 11,63 | Přečteno: 517x | Diskuse| Letní povídka

Olga Daskin

Turecký deník - šílení poprvé

Zatímco v poklidu večeříme v kuchyni a děti si malují v obývacím pokoji, přijde do kuchyně Elí, aby nás sdělila, že Erdík je celej počmáranej – „Takhle“, ukazuje po obličeji, „je celej červenej.“ Za chvíli se přichází Erdík sám pochlubit – červenou barvu má po celý puse a bradě – odkládním se ledabyle od stolu a ptám se ho: „Není to krev, že ne?“, načež z dosavadní úrovně lenochoda přejdu do tempa závodního chrta a v pikosekundě mu stírám tu krev z obličeje a snažím se najít zdroj krvácení.

11.6.2014 v 12:44 | Karma: 13,02 | Přečteno: 1169x | Diskuse| Cestování

Olga Daskin

Můj otec je veverka

Fakt. Vlastě jsem to nevěděla celých 35 let, až dneska mi to maminka pověděla a přitom to bylo jasný už dlouho. A začalo to tak nevinně.

20.12.2013 v 7:45 | Karma: 10,59 | Přečteno: 505x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Atentátník přiznal u soudu vinu. Ficův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:07

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Soud řeší obchody s počítači, obžalovaní údajně obrali stát o 180 milionů

26. ledna 2016  15:03,  aktualizováno  18.5 13:05

Ostravský krajský soud se začal zabývat obřími karuselovými obchody s výpočetní technikou. Pět...

GLOSA: TOP 09 jako KDS neboli ocásek ODS. Taky se v ní zřejmě tiše rozplyne

18. května 2024

Premium Jako by po volbách někdo TOP 09 polil mrtvou vodou. Místo aby s tím něco dělala, v poslední době...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 941x
Vystřídala jsem řadu profesí – od učitelky v mateřské, posléze střední škole, konzultantky na Lince bezpečí, koordinátorky a manažerky vzdělávání dospělých, občasného lektorování pro učitele a vedení adaptačních soustředění pro studenty prvních ročníků středních škol, vytvářela jsem a tutorovala e-learningové kurzy. Většinu z toho najednou, jinak bych se asi nudila. Abych se nenudila ani na mateřské dovolené, narodila se mi dvojčata. Dlouho jsem psala jen pro své známé – baví mě zachycovat ta kouzla okamžiku a jedinečnost zážitků, na které by se jinak zapomnělo, či si jen tak rovnat myšlenky – až mě přesvědčili, abych si založila blog.